Laatste dag in Zuid Afrika, naar Kaapstad - Reisverslag uit Voorhout, Nederland van Mariette Lange - WaarBenJij.nu Laatste dag in Zuid Afrika, naar Kaapstad - Reisverslag uit Voorhout, Nederland van Mariette Lange - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Zuid Afrika, naar Kaapstad

Door: Mariette de Lange

Blijf op de hoogte en volg Mariette

06 Januari 2011 | Nederland, Voorhout

Doordag we wat langer in Montegu zijn gebleven, hadden we nog 1 dag om naar Kaapstad te rijden. Dus Kaapstad bezoeken met de kinderen, doen we bij de volgende reis!

Vanavond om 10 minuten over 12 vertrekken we weer naar Amsterdam. (techisch gezien is dat dus de 7e).

We hebben rustig aan gedaan, veel gestopt en veel bekeken. We zijn eerst naar Stellenbosch gereden. Wat een prachtig gebied! We gingen op zoek naar een wijnboerderij om te lunchen. Nou ja op zoek, het was meer, van welke zullen we kiezen. Het was ondertussen errug warm. Maar bij een luxe wijnboerderij met restaurant zijn we onder de bomen neergestreken en 'ons het kuiert'. Heerlijk. Het vakantietempo zat er goed in. Alles mak an.

Zo buikjes vol, wat nu, we hadden niet echt een plek om even Siesta te houden. Nou Eric wist nog een leuk hotel in de buurt waar hij eerder was geweest met Marcel, Peter en Radbout en dat zou wel een leuke afsluiting zijn voor de vakantie. Nou inderdaad, geen woord teveel gezegd. Een vijfsterren hotel met de naam 'Lord Charles'. We hadden een prachtige kamer die van alle gemakken was voorzien. En er was een prachtig zwembad bij. Dus onder het genot van een cocktail, af en toe een plons in het zwembad en een zonnebed hebben wij bij het zwembad Siesta gehouden. Thijs heeft weer heerlijk gezwommen en Thomas ook maar ook heerlijk geslapen.

In de avond hadden we geen zin om opgeprikt in een van de restaurants van het hotel te zitten. (meeste hadden zelfs een kledingvoorschrift). Dus we hebben wat lekkers uitgezocht en op de kamer laten brengen. (Smaakte heerlijk).We hadden nog een paar uur om uit te rusten in het heerlijke grote bed.

Om 21.00 uur gingen we naar het vliegveld. Even de huurauto inleveren, inchecken en wachten maar. (Dat is daar geen straf, de mooiste souvenirs, vind je daar)De kinderen sliepen overal. (op stoelen, in kinderwagen, in vliegtuig). Af en toe werden ze even verplaatst.

Om 00.10 uur (7 januari) gingen we weer richting Amsterdam. De reis terug was niet zo. (geef mij maar een dagvlucht). Het was benauwd en warm in het vliegtuig. Maar we hebben het overleefd en terugkijkend naar de afgelopen fijne weken, was het het wel waard.

De volgende ochtend landden we om 11.20 uur op Schiphol. En wie stonden er op ons te wachten met ballonnen? : opa Piet en oma Henny. Wat een feest!