Mosselbaai - Kaapstad via Route 62 - Reisverslag uit Voorhout, Nederland van Mariette Lange - WaarBenJij.nu Mosselbaai - Kaapstad via Route 62 - Reisverslag uit Voorhout, Nederland van Mariette Lange - WaarBenJij.nu

Mosselbaai - Kaapstad via Route 62

Door: Mariette de Lange

Blijf op de hoogte en volg Mariette

03 Januari 2011 | Nederland, Voorhout

Tja, en komt het afscheid van Gerard en Frouckje. Het was lastig maar ook goed zo. We wilden nog wat zien van de binnenlanden van Zuid Afrika. Dus ipv de snelweg van Mosselbaai naar Kaapstad (5 uur rijden), hebben we Route 62 genomen en een paar dagen voor uitgetrokken. Alleen voor vanavond hadden we onderdak en de rest kwam later wel. Dat is (ook in het hoogseizoen) hier helemaal geen probleem. Heerlijk die vrijheid en zien waar je uit komt. En de kinderen.... die weten niet beter en zijn ook gek op verrassingen.

Op ons dooie akkertje gingen we naar Kruisrivier, Red Stone Hill. We zijn vaak gestopt, foto's gemaakt, ijsjes gegeten, spelen enz enz. Thomas is niet helemaal lekker maar is toch al aan het opknappen. Nu wordt Thijs een beetje hangerig maar in de auto (lekker koel), beetje om zich heen kijkend, en slapend vermaakt hij zich prima.

We logeren in een groot huis. Een beetje gedateerd, maar wel schoon en groot. Natuurlijk is er een braai aanwezig, dus daar maken we gebruik van. Naast ons staan struisvogels in de wei (met nesten), en om het huis heen staat een citroenboom, vijgenboom, druiven, perzikboom en nog veel meer kleurigs. 'savonds was het zo helder. Ongelooflijk, ik heb nog nooit zoveel sterren gezien. Prachtig. Om 22.00 uur kropen ook Eric en ik in ons (vrij korte) hemelbed. De jongens slapen heerlijk.

De volgende dag (4-1)waren we vroeg op om te ontbijten en te zwemmen. Het was alweer lekker warm. Na het ontbijt werd Thijs heel beroerd. Overgeven en diarree. We stappen in de auto en rijden naar Montagu. Daar aangekomen zijn we gestopt bij de plaatselijke VVV (= inligting aftrek plek in het ZA) Wederom geen probleem om een plek te vinden om te overnachten. (Koo Karoo) Voorwaarden dit keer: Een zwembad. Pff wat een hitte. Maar wederom een heerlijk appartement van Duitse eigenaren. 'savonds viel de stroom uit in het dorp. We hadden een electrisch kooktoestel dus dan maar uit eten. Toen bleek, alle restaurants dicht. Dan maar wat halen in de supermarkt. Er was er 1 open (die een generator had), maar werkte op halve kracht. Koelingen warm. Dus diner: brood met kaas en wat fruit. Die nacht werd Thijs nog zieker. Hij heeft naast me gelegen, zo zielig.