Mondragon - La Neuveville en Chatenois - Reisverslag uit La Neuveville-sous-Châtenois, Frankrijk van Mariette Lange - WaarBenJij.nu Mondragon - La Neuveville en Chatenois - Reisverslag uit La Neuveville-sous-Châtenois, Frankrijk van Mariette Lange - WaarBenJij.nu

Mondragon - La Neuveville en Chatenois

Door: Mariette

Blijf op de hoogte en volg Mariette

09 Augustus 2013 | Frankrijk, La Neuveville-sous-Châtenois

9 augustus
Autoroute du soleil, ergens voor reventin-vaugris ofzo iets. (Moeilijk te lezen op onze navigatie omdat het schermpje 'bevuild' is met logo's van Renault garages. Het stikt er hier van. Hè is vlak bij Lyon. Het stukje van de Rhône komt zo. Prachtig stukje, het doet me denken aan vroeger toen we ook naar Spanje gingen met de caravan. Daar werd ik meestal wakker, het hele stuk ervoor sliep ik.

Vanmorgen om stipt 10 uur reden we de camping af. Het eerste stuk reed ik. De tijd vliegt dan om. We zijn nu net even gestopt. Even de kinderen uitlaten, en onszelf natuurlijk. Zo'n heerlijke frappė gedronken met alles erop en eraan. Heerlijk. Koffie, ijs, slagroom, pralinė en chocola als topping. Voor mij zo'n traktatie.

Op de achterbank gaat het erg goed. Je hoort ze niet. Thijs en Thomas zitten de hele tijd dvd's te kijken, met koptelefoon op. Af en toe hoor je geschater of gekraak in de tas. De tas met vreterij staat tussen hun in. Soms roep ik naar achteren: kijk jongens wat mooi, dit moeten jullie zien. Steevast krijg ik hetzelfde antwoord: ja mam, ik zit nu even een film te kijken. Dus dan maak ik maar foto's onderweg met mijn iPad. Ongelooflijk, wat een mooie kwaliteit, scheurend over de snelweg.

Voorin is het ook goed toeven. Muziekje aan en s(turen) maar. Of af en toe even de ogen dicht.

Avond
Waar we nu toch weer beland zijn.....prachtig. We waren klaar met autorijden en zijn van de snelweg af gegaan, op zoek naar een camping. We staan in een dal van de Vogezen, op een berg en een weids uitzicht op andere bergen, een chateau, prachtig verlicht. Wat een ruimte en wat een rust. Het is een echte doortrekkerscamping. Het sanitair is schitterend. Eerst hebben we de jongens even uit laten razen, toen de pootjes uitgedraaid en naar een klein dorpje gegaan om wat te eten. Un boeuf grillee. Lekker! Thijs wilde in de auto slapen, en daar ligt hij nu ook. Ben benieuwd hoe lang. Best spannend natuurlijk. En wij....zitten te typen op gratis Wifi. Een top camping. Camping l'Arc en Ciel in la neuveville en chatenois. Een echte aanrader als tussenstop op de route de soleil.

Net Ab en con gebeld die in de Ardennen zitten. Daar hebben we morgen onze volgende overnachting. Gezellig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Actief sinds 11 Dec. 2010
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 32101

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Eric Mariette Thijs en Thomas in Afrika 2014

21 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Zomervakantie 2013 van de De Langetjes

14 Mei 2011 - 20 Mei 2011

Babs Goost en Get op reis

13 December 2010 - 07 Januari 2011

Vakantie naar Zuid Afrika

Landen bezocht: