1 augustus, een bijzondere dag - Reisverslag uit Palamós, Spanje van Mariette Lange - WaarBenJij.nu 1 augustus, een bijzondere dag - Reisverslag uit Palamós, Spanje van Mariette Lange - WaarBenJij.nu

1 augustus, een bijzondere dag

Door: Mariëtte

Blijf op de hoogte en volg Mariette

02 Augustus 2013 | Spanje, Palamós

1 augustus, een bijzondere dag

Het was gisteren 1 augustus, mijn moeder zou 66 geworden zijn op deze dag. Het zijn van die dagen dat ik er nog meer mee bezig ben. Ik betrapte mezelf erop van de week dat ik op de markt een leuk cadeautje zag voor mijn moeder. Het zit nog zo in mijn systeem, dát zal ook nog wel even zo blijven.

Maar goed, we hebben er een leuke dag van gemaakt. Eerst uitgeslapen totdat we wakker werden. Thijs had gewonnen: 10 uur. We hebben gebeld met peter, pap en tante Dickie.

Daarna lekker ontbijten. De jongens halen iedere dag vers stokbrood. ( en meestal nog een chocoladecroissant voor zichzelf oid). Daarna gingen we een stukje rijden, met de badspullen achterin. Wat is Spanje toch mooi. Langs de kust zijn we gereden. Overal van die leuke kleine plaatsjes met een baai met strandjes. Door de bergen en we hebben prachtige uitzichten gehad. Echt zo jammer dat de foto's pas in Nederland in het reisverslag gezet kunnen worden, die hebben jullie nog tegoed.

Uiteindelijk zijn we gestopt in Tamariu, eigenlijk om te lunchen maar we gingen er 21.00 uur van het strand. Het was een iniemieni baaitje, met een boulevard, restaurantjes en appartementen. Kleinschalig, geen hoogbouw, tegen een berg op gebouwd. Het was er een zwem- en snorkelparadijs.

Eerst heerlijk geluncht op een terras met uitzicht over de middellandse zee met bootjes en een zacht briesje. Daarna gingen we uitbuiken op het strand. Gelukkig hadden we onze cape Union strandtentje weer mee voor de nodige schaduw. ( Eric kan hem al steeds beter invouwen, nu binnen 3 minuten ipv 20) haha. Wel veel minder spectaculair voor de omgeving.

We hebben gepoedeld, gezwommen, gesnorkeld, gevist, dam gebouwd, ijsje gegeten, naar de punt gewandeld voor een adembenemend uitzicht, stenen verzameld, boek gelezen, fotos gemaakt, dom zitten kieken. En we kregen er geen genoeg van. Nog lang geen zin om terug te gaan naar de caravan, dus hebben we pizza gehaald en gedineerd op het strand. De kinderen vonden het prachtig ( en wij ook).

Om 21.00 uur kwamen we uiteindelijk van het strand gerold. Ondertussen hadden we een berichtje gekregen uit zuid Afrika, Gerard lag in het ziekenhuis. Eergisteren stond hij op van de bank en had een zeer been. De volgende dag dan maar even naar de fysiotherapeut. Zo gaat dat daar, je kunt daar meteen terecht. Die kreeg de pijn niet weg en stuurde Gerard door naar het ziekenhuis. Daar constateerde ze een bloedstolsel in zijn kuit. Hij is meteen opgenomen. ( in Nederland had je waarschijnlijk eerst nog een paar weken door moeten modderen, met alle gevolgen van dien). Op dit moment wordt hij behandeld met medicatie om het stolsel op te lossen. Verder worden er allerlei onderzoeken gedaan om te kijken waar het vandaan komt. Hij is in goede handen. We kregen vanmorgen een mooie foto van de zonsopgang in de baai van Mosselbay, wat zijn uitzicht is.

Zo, nu weer tijd om te stoppen, ik zie het minder scherp. Denk dat de rosé naar mijn hoofd stijgt. Vandaag hebben we 'een rustdag' gehad. Dat wil zeggen, naar het zwembad geweest. Ook lekker, onder een palmboom, lekker gelezen. Morgen gaan we varen met een boot met een glazen bodem. Wordt vervolgd.

• 02 Augustus 2013 - 23:45

Esther:

nou...dat is weer een mooi verslag. Met heeeele leuke jaloersmakende details
    (ik referreer aan de chocoladecroisssants)
    en minder leuke dingen.....
    Een mooie dag had je moeder dit gevonden !!!
    Hoop dat het met gerard goed gaat en dat ze snel vinden wat
    er loos is. Knuffel, voor jullie beiden!