Een paar dagen camping - Reisverslag uit Palamós, Spanje van Mariette Lange - WaarBenJij.nu Een paar dagen camping - Reisverslag uit Palamós, Spanje van Mariette Lange - WaarBenJij.nu

Een paar dagen camping

Door: Mariette

Blijf op de hoogte en volg Mariette

29 Juli 2013 | Spanje, Palamós

Maandag 29 juli

Zo hee, wat een heerlijkheid hier. De reis had ik al verslagen ( grappige woordspeling) en ik had nog niks getypt hoe het hier is. Echt vakantie dus.

Ik heb net de mannen afgezet op het strand. Thijs gaat zijn nieuwe surfboard proberen. Hij had er één van opa gekregen maar deze zijn we vergeten op de zolder in Voorhout. Gister dus een nieuw surfboard gekocht. ( sorry Oop, maar het voordeel is dat ze er nu allebei 1 hebben). Als het goed is, word ik straks gebeld om ze weer op te pikken. Voor de gelegenheid heb ik mijn telefoon aan gezet. (Thijs herinnerde me daaraan, hihi).

En ik, lekker lanterfanten. Heb even de wasmachine aangezet, over een uur weer oppikken. Lekker 'tiepen' aan mijn reisverslag.

We hebben dus een geweldige plek. Lekker groot, aan de rand van de camping en kijken uit op een berg. Er loopt een weg voor, dus genoeg röring . De jongens zien allemaal hele spannende dingen als er weer een politieauto voorbij scheurt. Er zitten hier allemaal boeven en ze hebben allemaal wapens. Spannend!

Sinds gister hebben we buren (Nederlanders met 2 kleine kinderen, dus helemaal leuk) maar tot die tijd hadden we 13 staanplaatsen voor ons zelf. Echt hoogseizoen. :-)

We zijn trots op onze buitenkeuken en fabriceren de lekkerste dingen. Gamba's en lamskarbonaadjes op de Cobb (=bbq). Het goede leven dus. Alhoewel de afhaalpaella op de camping ook erg lekker is. De restaurants moeten ook getest worden, dus we doen ons best. Waarom is eten toch zo belangrijk voor ons? Haha. Het hoort bij onze vakanties.

Dinsdag kwamen we aan. Tot en met zaterdag hebben we het zwembad afgewisseld met het strand en soms beiden op één dag.

Lekker acclimatiseren en bijkomen van de reis. Vond het altijd heel truttig, zo'n animatieteam op een camping, maar ook daar ben ik op terug gekomen. (Sinds we zelf kinderen hebben). Thijs en Thomas vinden het geweldig! Vooral Thijs is erg actief. Om de dag is er een voetbalwedstrijd en loopt ie heel fanatiek achter die bal aan, maakt niet uit hoe warm het is, hij heeft al een keer meegedaan met het kinderdiner (Thomas vond dat nog wat eng zonder pap en mam), we hebben met z'n vieren meegedaan aan de aquagym in het zwembad. Gister liep Thijs mee met het animatieteam en een hele horde kinderen met een spel. Ze begonnen met een paperclip en gingen de hele camping over om die te ruilen voor een ding dat duurder was. Ze eindigden met een strandstoel ter waarde van €11,00. Heel leuk, meneer kwam om 22 uur weer thuis! Zo fijn om ze te zien genieten, dan genieten wij ook.

Het lijkt erop dat we ook kunnen uitslapen tot nu toe. Zelfs ons vroege vogeltje Thomas die altijd om 6.30 uur wakker is, heeft vanmorgen tot 8.30 uur geslapen! Ze zijn lekker ontspannen of gewoon uitgeput. Wie zal het zeggen?

Het is lekker warm, zo'n 30-35 graden. De laatste dagen was het ook erg vochtig/benauwend maar sinds de onweer en regenbui van vannacht is het een stuk prettiger. Het waren gigantische knallen,maar ook wel weer bijzonder, met z'n vieren in het 'grote' bed. Als ze 18 zijn doen ze dat niet meer. Dus genieten we er maar van.

Gister zijn we een dagje op pad geweest. Cultuur gesnoven en natuur bewonderd. We gingen naar Palamós-city. Bij de haven gekeken, naar het vismuseum geweest, door de smalle en steile straatjes gewandeld en winkels bekeken. Leuke kinderkleding hier!! En ook niet zo duur. Heb al wat ingeslagen voor T & T. Leuk kopen hoor.

Tussen de middag hebben we rustig aan gedaan. In de schaduw, op een terrasje met een windje, tapas gegeten. Thomas is verzot op kalamaris. Daarna hebben we nog een kustweg genomen, langs mooie strandjes een baaitjes. Schitterend. Ook mooie foto's gemaakt. Jammer dat ik de foto's nog niet op waarbenjij.nu kan zetten. Dat komt nog als we terug zijn in Nederland.

O even de wasmachine legen....... Time flies.

Zoooo het wappert in het zonnetje, op onze 20 meter lange waslijn. De mannen ga ik ophalen van het strand. Het surfboard doet het erg goed, begreep ik. Ni even uit de zon. Thijs heeft last van uitslag/eczeem sinds gisteren. Dat heeft hij al eerder gehad in Nederland en nu is het weer terug. Het jeukt en hij heeft bultjes, dus vanmorgen hebben we even een dokter gebeld. Hij voelt zich goed. Vanmiddag om 16.45 uur kunnen we terecht bij een kliniek in platje daaro. (Platja d'aro). Even horen wat we het beste kunnen doen. Ik denk dat het een warmte ding is of een allergische reactie. Kijken of een cremmetje hebben, het is niet fijn voor Thijs. Nou ja, na onze ervaringen in een lokaal ziekenhuis in het binnenland van zuid Afrika, is dit peanuts. Wordt vervolgd.......