Een spannende rit - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Mariette Lange - WaarBenJij.nu Een spannende rit - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Mariette Lange - WaarBenJij.nu

Een spannende rit

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Mariette

07 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Mossel Bay

De elektriciteit in Gondawana is prepaid en de onze was bijna op dus ik stap smorgens in de auto om een nieuwe prepaid code te gaan kopen in de Lodge shop. Na een paar kilometer zie ik een ranger staan met zijn groene landrover. Ik stopte 50 meter voor hem om te zien waarom hij gestopt was en waar hij naar aan het turen was. Rechts van mij in de gele grasvelden zag ik en leeuw lopen. Het was een vrouwtje en achter haar kwam even later haar zuster te voorschijn. Na 15 minuten zag ik van rechts uit het gras nog een derde leeuwin te voorschijn strompelen, ze is mank aan haar rechter voorpoot. Zo zie je dagen geen leeuwen, zo zie je er drie. Ze waren op weg naar een groep zebras, lees: ontbijt en gingen de weg over.

Na 20 minuten kon ik verder rijden, langs gate 2 en zag ineens uit mijn ooghoek iets langs de weg. Staat daar zomaar een Nijlpaard te grazen. Het was een mannetje hoorde ik later en je kon de zonnebrandcreme die hun huid aanmaakt als bescherming tegen de zon al goed zien. Maar ja ik was op missie.

Dus ik ging verder. Door de bochten in de weg zag ik in de verte olifanten oversteken, twee stuks met ivoor op hun motorkap. Toen ik dichterbij kwam met de auto waren ze net de weg over, op weg naar een boom met sappige bladeren. Ik kon nog net het meest gefotografeerde deel van de olifanten zien; hun kont.

Omdat ik naar de verkeerde lodge gereden was moest ik weer een stukje terug. Zag ik daar Bertje Bushacademy (eigenlijk heet hij John) staan met zijn zandkleurige landrover. Hij stond daar want de leeuwinnen die ik eerder zag waren aan het oversteken, eerste de twee mobiele zusters en daarna de huppelende derde zus. Ze gingen richting het nabijgelegen dal waar ze wel eens jagen. Na een paar minuten kon ik dan toch weer verder.

Even verder op het pad kon ik het dal mooi overzien en zag daar langs de bosrand van het black wartel bos nog twee olifanten zich te goed doen aan van alles en nog wat. Je vreet wat af als je een paar ton weegt hoor..zo'n 300 kilo groenvoer en bijna 200 liter water. Moet er per dag door..dat is hard werken.

Uiteindelijk dan toch mijn spannende boodschap kunnen doen bij de Lehele lodge. Het was een mooie rit.

  • 11 Augustus 2014 - 21:05

    Esther:

    Dat is wel even wat leuker dan met de fiets naar de c1000
    Xxx

  • 12 Augustus 2014 - 00:54

    Jan:

    Hallo Eric, Mariette, Thijs & Thomas,

    Is altijd weer leuk die reisverhalen van het mooie Zuid Afrika !

    En ja hoor ! Zelf hebben we (30 dagen door Suid Afrika crossend) geen leeuw(in)en gezien en jij ziet op één dag twee keer drie leeuwinnen :-)

    Groeten,

    Esther & Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Actief sinds 11 Dec. 2010
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 31969

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Eric Mariette Thijs en Thomas in Afrika 2014

21 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Zomervakantie 2013 van de De Langetjes

14 Mei 2011 - 20 Mei 2011

Babs Goost en Get op reis

13 December 2010 - 07 Januari 2011

Vakantie naar Zuid Afrika

Landen bezocht: