Een speciale dag 27 juli - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Mariette Lange - WaarBenJij.nu Een speciale dag 27 juli - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Mariette Lange - WaarBenJij.nu

Een speciale dag 27 juli

Door: Mariëtte de Lange

Blijf op de hoogte en volg Mariette

27 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Mossel Bay

Vandaag een speciale dag, zoals ik al eerder schreef. We waren vroeg wakker. Brrrr koud in huis. Naar buiten, hout gehaald en de kachel eens even flink opgestookt. Kopje koffie erbij, stoel voor het raam en goh wat is dit prachtig. Dit is genieten, al die natuur en ruimte. Het was licht aan het worden, je hoorde allerlei dierengeluiden en toch ook zo muisstil. Eigenlijk kan ik het niet goed genoeg beschrijven. Al snel werd de rest ook wakker. In de kleren gehesen en hebben we een gamedrive gedaan. We hebben heel veel dieren gezien, ook dicht bij de auto omdat we vaak offroad gingen. Bavianen, bokkies, zebra's, struisvogels. Het mooiste is mijn filmpje van de twee neushoorns, zo'n 10 meter van de auto aan mijn kant. Hier op Gondwana kan ik geen foto's en filmpjes downloaden maar ze komen zeker nog. Wat een prachtige rit en veel cadeautjes, want tja of je iets zal zien is altijd de vraag. Het is hier geen dierentuin en dieren kunnen zich hier goed schuilhouden.

Om 11 uur waren we weer terug. Even goed ontbeten met eieren en spek. Lekker hoor, we lustten ondertussen wel iets. Nu even rust. Lezen, om het huis banjeren, muziek luisteren en tekst typen.

Om 15.00 uur begint er een feestje in Lehale, de gezamenlijke recreatie lodge van de home owners van Gondwana. Een feestje voor ons, georganiseerd door Gerard en Frouckje. Het thema is vier het leven en Meet en Greet. Vrienden van Gerard en Frouck komen bijna allemaal zodat zij ons in levende lijve kunnen zien en ontmoeten. Voor ons geldt dat natuurlijk ook. We horen altijd veel namen en zo kunnen we er een gezicht bij zien. Nu even omkleden. Morgen meer over hoe het was.

Meet and greet, 27 juli 2014
Tjonge jonge wat een gezelligheid. Alleen het gebouw al, dat behoeft geen aankleding. De stijl/ het thema was Afrikaans. :-) Prachtige kunst en inrichting, groot terras met een uitzicht......onbeschrijfelijk . We hebben heel veel leuke mensen gesproken. We waren zeker geen onbekende en zo leuk om met locals te praten, zo krijg je de echte verhalen te horen. Ook leuke tips gehoord, en omdat we een open reisschema hebben, gaan we andere dingen doen dan we van plan waren.

Thijs en Thomas huppelden er ook tussendoor en pikte hier en daar wat hapjes mee. Ze hadden een eigen tafel, waar Thijs zijn Loomkoffertje erg in de smaak viel. De kinderen zijn erg verwend, naar Zuid-Afrikaans gebruik neemt men ook een cadeautje voor de kinderen mee. Ze hadden ieder een grote tas met speeltjes, heel veel snoep en een trommel met zelfgemaakte koekjes. Iedereen wilde ze natuurlijk even spreken (of knuffelen) en hun haar was vet en rook naar 80 soorten parfum. (Ze hebben het toch leuk gehad). :-). In het begin een beetje de kat uit de boom kijkend, iedereen praatten zuid Afrikaans of Engels met ze, maar later waren ze helemaal los en stonden ze ook te springen op de dansvloer. Een mevrouw vroeg een drukkie aan Thijs. Hij stond haar echt aan te kijken of hij geesten zag. Later hebben we erg gelachen toen we hoorden dat een drukkie, een knuffel is. Een andere mevrouw wilde een kus, die ze wel kreeg maar het het werd meteen wel weer even schoongepoetst.

Het eten was erg lekker. Een prachtig buffet waar ook meteen in het begin het dessert op stond: een mega chocoladetaart. Oma had dat voor Thomas zijn verjaardag beloofd en had het geregeld hoor. Een en al chocola, met marshmallows erin geprikt. Watertandend liep hij er langs. Voor de vorm heeft hij wel iets gegeten, maar zijn buik was voornamelijk gevuld met chocoladetaart.

Na het eten brak het feest echt los, met Gerard als DJ met de golden oldies, zat de stemming er goed in. Lekker meelallen, dansen, hupsen en lachen. Er zijn hele grappige foto's gemaakt en een beetje verliefd van André Hazes werd luidkeels meegezongen. Heerlijk. Toen de jongens omvielen zijn wij met z'n vieren teruggereden naar het huis op Gondwana. Opa en oma gingen nog even door en werden later thuis gebracht.

Het was een speciale dag, met speciale mensen, op een speciale locatie, en een speciale entourage. Zouden we zelf ook vaker moeten doen, een feestje organiseren, zonder speciale reden, wel een speciaal thema, en speciale mensen. Dat wordt een speciale herinnering!

• 29 Juli 2014 - 03:32

Lizzy:

Wat zal dat spannend geweest zijn zulke mooie dieren in de natuur gezien te hebben en wat een leuke dag/avond hebben jullie gehad:-) erg leuk om het te lezen.
    Lfs van ons

• 29 Juli 2014 - 11:52

Maaike:

Wat een speciale dag, een mooie herinnering! Erg leuk om te lezen hoe het jullie daar vergaat.
    Leuk zo'n off road tocht langs alle dieren, voor jullie en de kids echt een belevenis! We zijn benieuwd naar het filmpje van de neushoorns...die houden we van jullie nog te goed! Geniet van alles, xx

• 29 Juli 2014 - 14:59

Esther:

Heerlijk, jetje! alsof we weer even terug zijn daar.
    Als jullie dat feestje hadden waar ik denk dat jullie dat hadden............dat is zo mooi daar! Met een heel groot terras ? super toffe plek en uitzicht!
    Al een leeuw voor ons gezien?
    kuss aan allen.

• 29 Juli 2014 - 23:40

Bas:

Leuk reisverslag jet!
    Kreegvandaag het eerste mailtje binnen maar zag dat iker al een paar gemist had.
    Maar ben weer helemaal op de hoogte , even lekker je reisverslagen lezen voordat ik mijn bed in stap.
    Veel plezier daar, we wachten hier alvast op jullie nieuwe belevenissen en de groetjes aan Eric, Thijs,Thomas, Gerard en frauk.