Naar Gondwana game reserve - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Mariette Lange - WaarBenJij.nu Naar Gondwana game reserve - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Mariette Lange - WaarBenJij.nu

Naar Gondwana game reserve

Door: Mariëtte de lange

Blijf op de hoogte en volg Mariette

26 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Mossel Bay

Vandaag werden we wakker, spullen gepakt, ontbeten en hup, op naar Gondwana.

Gondwana is een landgoed van 11000 ha waar een gamereserve is. Je kunt er safari's maken, heerlijk eten en overnachten in lodges. Dit is de website, die je echt even zou moeten bekijken om een idee te krijgen. www.gondwanagr.co.za

Er is een gedeelte waar een paar eigenaren een huis hebben, zo ook Gerard en Frouckje. Het ligt in de middle of nowhere, tussen het wild. Gelukkig is er een afscheiding gemaakt waar de gevaarlijke dieren komen ( dus niet bij het huis). Een leeuw of olifant op je terras is toch minder grappig maar zo lopen er wel apen, springbokkies, impala's, gemsbokken, zebra's en giraffen. Het is een hele unieke locatie. De foto's kan ik downloaden als we weer in Mosselbay zijn.

We hebben net even een ' rondje' gereden. Mooie foto's gemaakt van zebra's en allerlei soorten bokken. We zijn bij een kamp geweest waar onderzoekers onderzoek doen naar het reilen en zeilen van de natuur op gondwana.

Daarna zijn we naar 'de buren' gegaan, goede vrienden van Gerard en Frouck. Zo'n 5 minuten verderop met de auto. Even kennismaken en geborreld. Was erg gezellig. Ook al zo'n prachtig huis en de gemsbokken liepen in ' de tuin'. Terug thuis hebben we tikki masala gemaakt. Bij de houtkachel gezeten, het is hier best fris en verwarming is er niet. Dus af en toe een houtblokje erop. :-). Morgen wordt een speciale dag......maar daarover meer.